Rutiner

2012-09-26
Det är så skönt att vara tillbaka i rutiner igen. Skolan skiftar ju från vecka till vecka med lektioner hit och dit samt plugg däremellan. Men rutiner med mat och träning är någorlunda i fas nu och det känns skönt. Det är så bra att både jag och Henrik tycker om att äta gott och att båda kan ta hand om matlagningen. Det kommer som naturligt att maten blir lagad när det det kurrar i magen oavsett vem som har tid eller ork att göra den. Det blir bara gjort och vips så är man mätt, glad och kan inta soffläge resten av kvällen. Teamwork när det är som bäst
 
Sen så var det ju det där med träning. IKSU i mitt hjärta. Må jag aldrig var sysslolös med ett IKSU-kort i min ägo. Bästa Lina har också blivit IKSU-supporter och vi har redan hunnit svettas igenom flera olika pass. Senast var igår då vi överlevde ett pass Bodypump och i måndags mjukstartade vi veckan med en omgång, väldigt fnissigt, Aqua Zumba. Det är så läskigt att skaka ben och rumpa så fort man kan under vatten. Man kan inte göra annat än skratta åt det. Alla borde prova någon gång!
Idag var det dags för mina ben att få sig en genomkörare i springskorna. Så det fick bli en löprunda som avslutades på att Bodybalance-pass på IKSU. Mest eftersom vi inte har något varmvatten förrän imorgon (dom håller på och fixa något med fjärrvärme blablabla...) så jag var hur som helst tvungen att ta mig dit för att duscha. Men det är ett bra pass för att stretcha ut kroppen lite och förhoppningsvis bli smidigare :P 
 
Imorgon är varmvattnet tillbaka och jag har ingen lektion. Tänkte rulla bort på Ersboda för att ta en tur på Intersport och till NetOnNet. Det senast nämnda eftersom min finaste lilla lila älskling (kameran) har ballat ur. Buhuu, hoppas att det inte är allvarligare än att det går att fixa! 
 
Over an out! 
 
 

1 Comments

2012-10-05 @ 00:34:25

ÅH NORRLÄNNING! "Det kommer SOM naturligt" Älskar det :D


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!