Söndagarnas söndag

2012-10-21
Ja idag är det verkligen söndag på riktigt. Majoriteten av dagen har spenderats i soffläge förutom en sväng till affären för att bunkra upp diverse gott och ingredienser för en hejdundrande tacomiddag. Som det ska vara! 
 
Det blev lite utgång på staden igår men det är inte den största anledningen till att det blev en rejäl vilodag idag. För igår var det nämligen inspirationsdag på IKSU och dom hade dagen späckad med spännande pass och gästinstruktörer till höger och vänster. Jag, Ellica, Ida och Emelie hade taggat till rejält och var med på fyra pass under dagen. Vilket idag har resulterar i en stadig träningsvärk. 
Vi började dagen med NTC, Nike Training Club, som var ett 60-minuters rivstart på dagen. Massa övningar i korta intervaller och med en intruktör som jag kunde förstå vad hon hade ätit för krutpulver till frukost. Helt galen som hoppade runt och orkade allt och lite till, på ett bra sätt i detta sammanhang alltså. 
 
Passet efter var det ROLIGASTE JAG NÅGONSIN GJORT i träningsväg! Kangoo Mix med den fantastiske intruktören Jorge Mix. Man fick hoppa ett par skor med en speciellt "fjädring" eller vad man ska kalla det. Och sen hoppa runt och bara ha kul i en timma. Det var många som kikade in och filmade oss under passet, men kan inte hitta någon video från just vårt pass. Men kastar in en här nere ändå så ni får ett hum om vad det är jag försöker förklara. 
Så fantastiskt kul! Ni måste ta chansen att gå på ett sånt här pass om tillfälle ges! 
 
Men det var ju inte allt vi gjorde den dagen. Efter Kangoo-passet blev det återhämtning och lunch innan vi tog oss igenom ett Zumba-pass (med samma gästisntruktör som på kangoo-passet) som var jätteskoj och efter det provade vi något nytt som hette GRIT STRENGHT. Varav det sista var en riktig utmaning för musklerna och den sista orken vi hade kvar. Det var som ett Bodypump-pass gånger 3 fast på bara 30 min. Galet tungt, men vi gjorde det! 
 
Nu vill jag inte skriva mer. Men där har ni en liten sammanfattning av min lördag i alla fall! :D 

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!