Kulinarisk afton

2012-11-16

Nog kan jag lova att jag haft en kväll utöver det vanliga!
Jag, Ida, Ellica och Emilia bestämde oss nämligen för att utbyta matkultur och ha en kul tjejkväll på samma gång. Sagt och gjort, Ida ställde sig i köket kokade ihop palt och fläsk så som man gör i Kalix. Det serverades med smör och lingonsylt och därmed fick jag och Ellica en ny smakupplevelse. Jag blev positivt överraskad och kan absolut tänka mig mer äkta palt-koma i framtiden! ;)

Sedan var det dags för mig att bjuda på en bit av ostkakan som bästa Mona på Lugnö gjort. Serverades självklart med saftsås gjord på hallonssaft och frysta hallon från Vågbro. Så då jäklar fick Ida från Kalix och Emilia från Ö-vik smaka på det godaste Hälsingland har att erbjuda!

Vi toppade kvällen med att fnittra som småflickor till Fråga Olle på tv och provsmakade den goda lagrade julmusten som Ida hade liggande i ett skåp ;)


Helt klart en lyckad kväll!


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!