oops...så gott

2012-01-22
Förlåt mamma och förlåt Jenny, nu har ni klagat tillräckligt över att jag legat på latsidan när det gäller den här bloggen.
.
Men men, tänker inte klura ut en massa ursäkter utan ser istället till att börjar uppdatera er om vad som händer från och med nu. Jag kan starta med att berätta om gårdagen som bestod av sovmorgon efter en fredagskväll med några klasskompisar och alkoholintag. Sen tog jag och min pojk en långpromenad till Ersboda innan vi kom hem och gjorde vår nya paradrätt. Heeeeeelt amazing enligt vår smak.
.
.
Baconinlindad kycklingfilé som stoppas in i ugnen på en bädd av matlagningsgrädde som är uppkokad med hackad spenat, trattkantareller, vitlök och andra kryddor. Sen toppas kycklingen med lite fetaost (kan rekomendera den som gillar fetaost och vill spara lite pengar att köpa Ica Basics fetaost. Den är nästan overkligt krämig. Helt fantastiskt prisvärd). Sen serveras allt gott med tagliatelle, sallad och vitlöksbröd. Gudars så gott. Vi har ätit det två helger i rad nu. Till detta skrapade vi ihop ett varsit glas rött som var left-overs från kvällen innan ;)

1 Comments

2012-01-22 @ 18:09:44

Äntligen. Men så smarrigt, detta vill jag bli bjuden på vid lämpligt tillfälle. Ser fram mot fler goda smakupplevelser. Själv har jag bakat matbröd idag, "Sofies goda mörka,nötbröd". Ses snart, Kram.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!