Helvete och himmel

2011-05-06
Litegranna som temat i Big Brother-huset den här veckan (himmel och helvete) har min dag varit. Det började med en lugn morgon med lite hemmafix tills jag blev rastlös och bestämde mig för dra ut och svettas lite. Nu när snön är borta brukar jag springa runt i skidspåren som ligger här i närheten. Det finns rundor på 1.9 km, 3.2 km, 3.7 km och det längsta är det så kallade SM-spåret på 10 km. Jag har ju klarat över 10 km förut, så jag tänkte att jag skulle prova SM-spåret idag. Det ska tilläggas att SM-spåret, till skillnad från de andra spåren är klassad som "svår terräng" medan de andra är "lätt terräng". Men hur farligt kan det vara tänkte jag, det får väl ta den tid det tar. Så jag körde på....10 km senare var mina ben närmare döden än någonsin innan. Jag har nog aldrig varit så långsam i uppförsbackar, man kunde ju lätt krypa ikapp mig, haha. "Svår terräng" var ingen överdrift.
.
Så här ser kartan över spåret ut:
.
Men jag gjorde det! Så nu ikväll är jag ensam hemma och jäser i soffan med godis och loka i vinglas medans Henke är på Hockeykväll med grabbarna.
.
Trevlig helg everybody :D

2 Comments

2011-05-06 @ 22:56:50

hahahaha det var den varsta kartan jag nagonsin sett! om inte den grona slingan ar avskrammande for en trevlig joggingtur sa vet inte jag.

2011-05-07 @ 01:41:22

Hahahah ;D Ja jag kan ju ärligt säga att jag ska vara jävligt rastlös innan jag tar den rundan igen! ;)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!