Seg i starten

2011-03-10
Nu har jag fått helg och tänkte fira det med att plugga lite. MEN, det går så sjukt segt att komma igång. Nu i skolan har vi föreläsningar om lay out, teckensnitt och illustration samt lektioner i Illustrator och InDesign. Vi har ju väldigt korta dagar men ändå hinner hjärnan bli överbelastad av information vissa dagar. Som tur är lär vi oss saker som känns användbara och intressanta, men det går lite för fort ibland så man måste liksom varva ner och försöka få in allt ihop. Så när jag kommer hem vill jag bara koppla bort allt ett tag innan jag kör igång igen.
Vi har fått två lite större uppgifter som vi ska jobba med ända till kursens slut. Så det är lätt att låta det ligga eftersom man har så jättemycket tid kvar. Det vet vi väl alla hur det blir om man tänker så? Då kommer man sitta där sista kvällen och stressa ihjäl sig för att få klart allt. Så nu ska jag i alla fall komma igång i tid så kan man ströjobba lite då och då för att få det klart utan stress.
Uppgifterna består av att göra en grafisk profil för ett företag och att göra en sammanfattning av 3 kapitel i kursboken.
Den grafiska profil-uppgiften innebär att vi ska skapa en helt ny grafisk profilpärm för ett företag som redan finns eller ett företag som vi själv hittar på. Profilpärmen ska innehålla en logotype som man själv utformat, sen ska man välja vilka färger och teckensnitt företaget ska använda sig av och på vilka olika sätt. Vi ska även designa brevpapper, visitkort o.s.v som ska gå i samma grafiska profil.
Jag tycker att den här uppgiften är jättekul! Jag är fortfarande i den tänkande fasen och försöker komma på vad jag vill ha för företag. Sen när man väl bestämt sig räknar jag med att det kommer flyta på eftersom allt ska gå i samma stil. Ni får se hur det går allt eftersom :)
Typ såhär ser min dator och hjärna ut under dagarna!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!