Fredagsjäs!

2011-03-11
Tjolahopp tjolahej!
Det är fredagkväll och utanför åker traktorer och plogar vägarna non-stop. Imorse ville vi verkligen inte kliva ur sängen eftersom det toksnöade ute, sååå deprimerande. Jag hade planerat en promenad till Ica Maxi för att köpa lite ingredienser inför ett framtida brödbak, men...vädret med snöstorm lockade ju knappast till att gå nån kilometer längs med älven. Så jag fixade lite hemma någon timme och sen blev vädret lugnare. Då tog jag min ryggsäck och traskade iväg. Dock blev det till Willys iställer för Ica, efterosm det ligger lite närmare än Ica Maxi men ändå är lite ekonomiskare (heter det så). Väl hemma vankades det pizzabak så jag drog igång med att göra en pizzade och pizzasallad. Det blev hur gott som helst!
Just nu är jag hemma själv, Henke har dragit på innebandymatch och ska hem till Stefan sen med några från klassen. Så jag roar mig med att baka igen. Jag har försökt göra det goda rågbrödet som mamma brukar göra. Just nu står det och jäser för andra gången innan det ska in i ugnen. Så jag sitter vid datorn i förkläde och dricker vin...har jag blivit 40+?
.
.
Såhär mysig såg "bakbordet" ut
.
.
.
Och såhär fint ser det ut när degar jäser hemma hos mig ;)

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!