Fredagsfika gör mig glad

2011-03-18
Idag har varit en ritkigt bra dag. Tackar min kära mor, far, syster och syster för skypesamtal och kommentarer. Mitt humör har varit på topp sen dess! :D
Idag känndes det skoj att ge mig ut på en löptur och jag va så peppad att jag sprang längre än jag gjort någon gång innan, 12 km utan stopp!
Så ikväll kan jag glatt unna mig lite gott framför en film eller två. Henke drog iväg och kollade på innebandy för ett tag sen, men han sa att han hade tankat hem några filmer som vi kunde kolla på sen och dra fram godispåsen ;)
Men som den hemmafru jag blivit kliade det i mina bakningsfingrar även denna fredagskväll. Så just nu luktar det nybakade kakor i massor. Henke hade hittat ett galet enkelt recept på havrekakor som jag har gjort en omgång av. Och tidigare idag när Alex var här och hälsade på pratade vi om sånna här chokladkakor med pärlsocker på. Så nu har jag gjort en omgång med sånna också, fast utan pärlsocker för det hade vi inte hemma, men jag kan lova att dom är goda!
.
.
Så nu kan ni kommer hit på kakfika! :D

2 Comments

2011-03-21 @ 08:28:31

Springer du då långt! Toppen, bra jobbat. Dina kakor ser goda ut också, du har verkligen bra hand med degar både matbröd och fikabröd. Ha en bra vecka, Kram.

2011-03-22 @ 13:19:47

Tack! 12 km är det längsta nu, men rundorna brukar bli 7-10 km annars. Så det känns bra att det går att komma längre och längre :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!