Ajajaj, KLET!

2011-03-23
.
Uscha!
Imorse vaknade jag tidigt och kände hur mitt högra öga var alldeles igenkletat, rött och ömt. Ögoninflammation? buhu. Men det är inte på värsta viset ändå, jag har haft värre ögoninflammationer. Men irriterande är det ändå. Så nu gäller det att hålla fingrarna i styr så man inte är där och petar. Jag googlade och läste att det brukar gå över inom en vecka, så jag anar att det borde vara över om någon dag och att jag inte vaknar upp med något nytt imorgon. Igår var jag lite illamående, hade huvudvärk och frusen på eftermiddagen. Idag har jag  fått kalla rysningar då och då. Men illamåendet och huvudvärken är tack och lov borta i alla fall.
Det vore så typiskt om jag blir sjuk nu, när jag äntligen har saker planerade.
Imorgon är det informationsdag på skolan så man kan gå och lyssna på föreläsningar om olika program. Så jag tänkte stanna kvar efter lektionen och gå på en föreläsning som handlar bland annat om Systemvetenskapliga programmet med inriktning mot design, interaktion och innovation. Det låter ju fint i alla fall!
Sen så kommer Henkes bror Lars hit och hälsar på. Vi ska nog käka något gott och planerar att ha en filmkväll. Se på fredag plockar med sig Henke hem till Timrå över helgen eftersom han ska spela tennismatcher.
Sen på fredagkväll har jag och några i klassen planerat en spelkväll med vin och chips.
SÅ KÄRA GUD, HÅLL MIG PIGG OCH KRY!

2 Comments

2011-03-23 @ 20:36:52

Hej systra! Trist med ögoninflamation, men ett tips för att få det att gå över fortare (jag drabbades ju av det några dagar innan min utställning i somras, ett tillfälle man inte vill gå runt med ett rött öga) Skölj ögat löjligt många gånger under dagen, och ha en ren handuk som du bara använder till ditt öga. Det hjälpte iallafall mig att bli av med det. Kram

2011-03-29 @ 09:39:56

Visine! dunderkur! funkar även bra för att få ett piggare öga under baksmällan ;)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!