Konstigt konstnärligt upprop

2011-01-17
Va det Grafisk Form jag skulle läsa?
Haha, herregud. Vilken underlig skoldag jag upplevde idag.

Det började bra med att den första jag möter när jag kommer in till Lärarhuset är Ellica Järnkrok, En TRÖNÖBO!
Jag gick parallellklass med hennes lillasyster Siri i Vågbro. Så man är ju "bekanta" liksom.
Det va skönt att heja på någon att prata lite med så man slapp känna sig alldeles vilsen och nervös. Det visade sig till och med vara så att Ellica skulle läsa samma kurs! Jackpot!

När uppropet började var vi väl sisådär 20 personer i klassen och de flesta verkade vara okända för varandra, så det känns lovande för att kunna lära känna folk! Efter att alla hade ropats upp började det underliga. Läraren ville ta kort på oss en och en, och under tiden skulle resten av gruppen kolla på en film. Han sa att filmen var en fransk balett som kunde verka vulgär för vissa....
50-60 min rullade filmen där ett tiotal balettdansare hoppade runt så gott som nakna (de hade remmar som trosor/kalsonger men tuttar var det överallt). De vred och rörde kropparna i alla möjliga positioner, gjorde underliga ljud och ja...jag förstår mig verkligen inte på konst på det sättet. Tydligen skulle uppsättningen symbolisera livet från födsel till död, men jag tror inte att någon förstod sig på det där. Hela stämningen i rummet vi satt i va spänd och pinsam.
Efter filmen fick vi veta att sånt här kan ses som en inspirationskälla till sånt kreativt arbete som vi kommer jobba med. Men snälla, kunde vi få se något lättsammare för att lätta på den redan spända och nervösa situationen när man ska träffa nytt folk. Bra första intryck?

Jag undrar vad morgondagens föreläsning kommer innehålla :p haha




1 Comments

2011-01-17 @ 22:57:05

Hahahahahahahaha!!!!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!