Pyssel i Photoshop

2011-01-25

Här sitter jag och äter middag/kvällfika. Har suttit och jobbat med uppgifterna ett tag nu och tiden har flugit förbi mig. Så nu sitter jag här och äter flingor och mjölk och känner mig ganska klar med vad jag gjort.

Ena uppgiften var att göra ett kollage i bannerstorlek där vi fick välja på lite olika teman och känslor.
Jag velade fram och tillbaka över vilket jag skulle välja. Gjorde först ett förskräckligt kollade på tema 70-tal då jag använde mig av massa bilder på 70-talsfrisyrer. Men det blev en stor besvikelse när jag insåg hur fult det vart! Så då började jag klura på temat It/Framtid/Digital teknik (läraren hade svårt att bestämma sig för ett ord).
Jag lyckades i alla fall hitta en del fräsiga bilder och såhär långt har jag kommit nu:



Jag har fått med de delar vi skulle prova på (sätta ihop flera hårt beskärda bilder, färgtoning, använda strukturer) så jag känner att jag kan ta med den här som färdig bild och redovisa imorgon.

Den andra uppgiften var att ta ett kort på dig själv och teckna av det i photoshop. Såhär långt harj ag kommit på den uppgiften:


Jag vet inte om jag ska pilla nå mer på den här bilden. Den är ju lite platt, men ändå så känns det som att den funkar. Jag räknar med att dom inte förväntar sig några mästerverk nu när det är första uppgifterna. :)

Nu ska jag snart skype-dejta med min mamma! Ciao

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!