Sovmorgon i en drömvärld

2011-02-24
Dom senaste dagarna har det varit riktigt tugnt att kliva upp på morgonen, så idag när jag inte behöver gå till skolan så tänkte jag unna mig en liten sovmorgon. Jag vaknade vid halv nio då Henke skulle till skolan...sen tvärslocknade jag och vaknade strax före elva!
Jag hade satt klockan på halv tio och tio, men jag måste ha stängt av alarmen i sömnen. Och jisses va mycket jag drömde under dom timmarna jag sov nu på morgonen.
  • Malin Holmberg ringde och frågade ifall jag ville följa med på en resa till Australien som bara kostade 500 kr. Jag kastade ner packningen i stora kassar och vi åkte samma kväll. Vi bodde på lyxhotell i värsta semesterparadiset. Jag frågade en av dom som jobbade på hotellet varför vi fick åka på den här resan så billigt. Då berättade han att det hade något att göra med Disney. Det vara någon sorts ungdomssatsning? (kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer)
  • Sen så drömde jag att jag var på något sorts köpcenter. Jag tror jag vara där med Mamma, pappa och Lisa. Plötsligt hade jag blivit av med en kasse som innehöll ett par löparskor. Jag letade överallt men kunde inte hitta kassen. Så då satte jag mig på en bänk och plötsligt kom en liten flicka och satte sig bredvid mig, hon var väl max 9-10 år gammal. Hon frågade vad jag gjorde och jag svarade att jag pluggade till djurskötare (vad fick jag det ifrån???). Sen började jag berätta om min kasse som vad borta, och då insåg jag att jag inte bara hade tappat bort den där kassen utan även min hund som jag tydligen hade haft med mig. Det var inte vilken hund som helst, utan en enorm Sankt Bernhard! Hur tappar man bort en sån?
  • Efter det var jag hemma i Vågbro igen. Den här gången var jag tillsammans med Henke i lekparken som finns hemma på vår gata. Vi stod där och diskuterade vad vi skulle äta till middag resten av veckan. Han tyckte att vi skulle äta kött på fredag och till den skulle vi göra en sås med champinjoner och knaperstekt bacon. (hahaha, varför kommer jag håg allt det här?)
  • Helt plötsligt var vi här hemma i lägenheten igen. Då låg vi i sängen och vid skrivbordet satt två av mina klasskompisar från kursen och kollade på klipp på datorn. Jag berättade för Henke om min senaste dröm. Jag berättade om hans middagsförslag som han hade nämnt i den tidigare drömmen, och nu tyckte han att det lät jättegott (det vart liksom som att jag drömde om en dröm).
Förstår ni att jag kände mig väldigt förvirrad när jag vaknade?



Det här inläggen pyntar jag med en bild på mig och mitt Australien-sällskap :D

1 Comments

2011-02-25 @ 10:01:17

hahaha jag älskar drömmar!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!