Slösöndag

2011-02-20
Lördagskvällen var riktigt kul!
Började hemma hos Hanna med fyra andra tjejer, sen drog vi på en korridorsfest på Ålidhem och sen drog vi på KORVFEST på kårpuben Villan. Sjukt kul!
Vi betalade 30 kr för inträde och garderob och då fick man 2 korvbiljetter och 1 glassbiljett. Hur gott var det inte att få korv med bröd inne på krogen? haha ;D

Idag har jag varit slöare än slöast, jag vaknade, la mig i soffan och fastnade på MTV där dom visade Teen Mom-marathon. Så jag låg där jag låg ett bra tag. Sen tog jag en uppfriskande dusch och började småstäda lägenheten innan det va dags att göra nån sorts middag. Ville prova göra något nytt så jag gjorde en broccolisoppa. Har typ aldrig gjort från grunden förut, så jag blev väldigt stolt över mig själv och min mat. Men jag vill gärna ha något att äta brevid när man äter soppa, så jag funderade på att göra scones, men vi har inge margarin hemma så då gjorde jag plättar istället. Nu är mätt och glad och väntar på att Henke kommer hem, förhoppningsvis är han hemma inom två timmar.



Full fart i köket!



Hjärtplättar :D



Broccolisoppa med en klick creme fraiche och plättar med hallonsylt (där sprack mitt nyttiga koncept ;)

2 Comments

2011-02-21 @ 09:07:23

sicka urtjusiga plättar du fick till.

2011-02-21 @ 11:33:37

Eller hur?! Det värmde gott i mitt eget hjärta när jag såg hur fin dom blev :D


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!