Skolarbeten!

2011-02-09

Hej igen :p
Måste vänta på att mobilen laddar upp sig lite till så att jag kan ha något att lyssna på när jag beger mig iväg.
Så då tänkte jag visa lite vad jag gjort i skolan!

Vi hade en uppgift att göra ett mönster till en tapet. Vi fick vet hur man lägger upp mönstret för att kunna upprepa det på ett snyggt sätt, vilket var en väldigt nyttig kunskap tycket jag. Blir sugen på att göra mönster av allt nu!



Vi skulle välja att göra ett mönster av något lite "oväntat", alltså inga blommor eller sånt som vanligtvis finns på tapeter. Sen skulle vi föreställa oss på vilken vägg vår tapet skulle passa in. Jag gjorde denna med glödlampor och tänkte att det skulle kunna finnas i en lampaffär, typ ;)

Sen så har jag en till skapelse att visa upp som gjordes igår. Då hade vi lektion i helklass och fick en uppgift att göra klar på två timmar. Uppgiften var att göra en banner/en bild som kan finnas på toppen av en hemsida. Den skulle symbolisera och inspirera till någon stilepok samt att vi skulle använda oss av ett passande typsnitt och skriva "...stilen... i Sverige". Kubism, barrock, popart, futurism, minimalism är exempel på vad folk gjorde. Jag valde att göra rokoko och mitt resultat blev såhär



Jag var inte alls nöjd när jag jobbade med den eller när den redovisades. Men nu när jag laddar upp den här så tycker jag nog att den faktiskt blev helt okej :p

Nästa uppgift vi har fått är att göra ett skivomslag till en 50-tals Jazzskiva. Det blir en spännande utmaning!

3 Comments

2011-02-09 @ 17:41:34

Tapeten blev ju skit bra. Jag hoppas du fortsätter skapa mönter på din egen tid. Vem vet du kanske vill jobba med den delen av design?

2011-02-10 @ 07:50:36

Lamp-mönstret snyggt för företag som textil,påsar och alla andra möjligtheter.Bra jobbat.

2011-02-10 @ 09:48:57

Tack! :D


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!