Ida hjärta grafisk form

2011-02-02

Har jag sagt att jag gillar kursen jag går?
Just nu när vi har photoshop-veckor har vi ett galet schema med tanke på att det är en 100%-kurs. Vi träffas måndag, onsdag och fredag i halvklass cirka 1-2 timmar. Redovisar vad vi gjort och får ny uppgift till nästa träff. Det är alltså max 6 timmar i skolan/vecka! Inte klagar man på det ;)
Dock gäller det att ha självdiciplin och jobba hemma så att uppgifterna blir gjorda, men det är skönt att kunna känna sig fri ändå och hitta inspiration lite här och där.
Idag hade min grupp träff 8:30, vi redovisade vår senaste uppgift som var att göra en animation av självporträtt. Tiden måste ha gått ovanligt sakta eftersom vi var klar med alla redovisningar och genomgången av den nya uppgifter redan en timme därefter. Så 9:30 var jag påväg hem till lägenheten igen :P

Sitter och försöker ladda upp min animation nu, men jag får det inte att fungera som jag vill. Ska försöka googla på hur man gör så får ni ser den när det funkar ;)

Här kan ni få se vad jag gjorde för uppgift innan animationen. Vi skulle illustrera en mediaspelare men något annorlunda material. Spelaren skulle kunna spela olika musikgenrer som också skulle vara illustrerade så man visste vad man lyssnade på. Vi skulle alltså bara illustrera och bygga upp olika bilder. Det är inget tekniskt inblandat så man trycka på knapparna och så, utan bara bilder som sagt.

Jag valde att göra min mediaspelare i form av en tallrik:



Såhär ser den ut när den är avstängd



När du väljer att lyssna på rock



När du känner för att peppa dig själv med Dancemusik



En liten nostalgitripp till afro-disco



Sen kanske du hellre vill vara lite kulturell med opera


Vad tror ni om den idén? ;)


3 Comments

2011-02-02 @ 11:23:27

hehe det ser ju skit bra ut. Det är härligt att du har humor i det du gör och får en att le. Du är grym sis!

2011-02-03 @ 22:18:54

Du är bara för härlig Ida, gud vad jag saknar det här med dig!! :)

2011-02-04 @ 08:14:50

hihi, tack så mycket! Jag kände verkligen att det vart i min stil och göra sådär :P



Jenny jag hoppas att du och dom andra girlsen kan komma upp någon gång i framtiden och hälsa på här i lägenheten! :D

(Du får ju också komma Lisa, men jag har liksom nästan redan räknat med att du kommer dyka upp här någon mer gång ;)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!