Utställningsteknik

2011-04-28
ag kände för att berätta lite vad det är jag sysslar med i skolan nu för tiden.
.
Just nu har vi Utställningsteknik och hela klassen jobbar med att göra i ordning åt de som går kursen glasdesign på universitet. Utställningen ska äga rum i lärarhuset där vi håller till så det är inget vanligt galleri, utan en plats där det rör sig folk och studeneter hela tiden.
.
Jag hittade en bild när jag googlade så nu ska jag vara väldigt pedagogisk med hjälp av photoshop och visa er iställer för att ordbajsa en massa!
.
Såhär det lärarhuset ut! Det finns en så kallad ljusgård mitt i huset med en läktare och scen på nedersta våningen. Mellan våningen är entréplan. Övre plan är där vi kommer ha utställningen.
.
Alltså den här våningen!
.
Hela klassen har delat in sig i olika grupper som har ansvar för olika områden.
Marknadsföringsgruppen: Fixar affischer, annonsering, logga o.s.v
.
Videogruppen: Eftersom det är så pass högt i tak på övervåningen kommer det hängas upp stora vita stycken av ett material som jag inte vet vad det är gjort av, men det kommer i alla fall finnas en projektor på varje sida där det ska rulla en film som syns på dessa stora vita styckena.
.
Boxgrupperna: Det finns fyra grupper som alla har fått i uppgift att bygga en varsin box att ställa i ett varsit hörn. Boxarna är över två meter höga och har olika öppningar där man kan kika in och se glasföremålen. (Jag ska ta med mig kamera och ta bilder sen när allt är klart)
.
Glasskåpsgruppen (MIN GRUPP!): Det syns inte så bra på bilden, men uppe där i vänstra hörnet finns ett åtta meter långt glasskåp som jag och två tjejer till jobbar med. Vi kommer pynta väggen i skåpet och sätta upp hyllor där det kommer stå massa fina glasföremål.
.
Jag ska som sagt visa bättre sen hur det verkligen ser ut, men nu har ni väl en liten aning om vad vi sysslar med i skolan i alla fall ;)

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!