Hemmafru vs. Student

2011-04-08
.
Tadaaaa! Har frysen full av kanelbullar nu :D
Jag hittade inge pärlsocker på affärn, så det fick bli low-sugar bullar. Men dom blev riktigt goda ändå kan jag lova. Jag känner på mig att jag kommer bli en riktig bullmamma när jag blir stor ;)
.
.
Jag har insett att vårat kök inte är helt komplett med  redskap än. På bilden ser ni min kavel som jag använde igår. Sen så har vi ju ingen slickepott längre, som ni kunde se i inlägget nedan. En sån där pensel vore också bra att ha, när jag skulle pensla bullarna med vispat ägg fick jag använda gaffel och sked så vissa bullar blev dränkta i ägg.
Önskelista:
  • Slickepott
  • Kavel
  • Pensel
.
Igår när jag pratade med Lisa i telefon så konstaterade vi vilken hemmafru jag börjar bli. Så ikväll ska jag ändra på det. Då ska jag ta med mig billigt vin i tetra och bege mig till Ålidhem (bostadsområdet där det finns fler studenter än på universitetet typ) för att gå på utflyttningsfest hos Josefin. Efter det kommer vi säkert dra på någon kårpub.
Känns bra att kunna väga upp hemmafrusysslorna med studentliv ;)
.
God helg allihop!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!