Kulturell fredag

2010-11-20
Ikväll har jag vandrat runt på stan och tittat på Höstljus
Det är ett evenemang här i Umeå som hålls varje år och idag va det invigning.
Dessutom har jag fått just Höstljus som ämne till slutprojektet på den här kursen. Uppgiften är att göra en broschyr och någon annan valfri trycksak till målgruppen barn. Det känns jättespännande och därför var jag och kollade på invigningen idag för att få lite inspiration och se vad evenemanget handlar om.
Försökte ta lite kort men det gick inte så bra i mörkret och kylan. Hade förövrigt fem par byxor(leggings) så om benen frös jag ingenting! Men fingrarna tog stryk efter ett tag eftersom det inte gick att ha så tjocka vantar för att hantera kameran. Men jag överlevde! :D
Lite bilder:
Under invigningskvällen tändes över 3500 ljuslyktor som barn hade gjort.


En gammal gymnastiksal mitt i stan var upplyst. Så sen när jag väntade på bussen att på sidan av huset, i självla  salen, var det ett skuggspel av en tjej som dansade runt i salen.
Inne i stan så var den här husfasaden prydd med ett bildspel av massa hjärtan och söta bilder. Temat i år på Höstljus är " Kär i Umeå " så alla ljusinstallationer va mer eller mindre romanstiska :)

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!