Idioter...

2010-12-08
Ja, det här stället är tydligen fullt av idioter, det fick vi bevisat för ett tag sen.
Henke skulle cykla till skolan, MEN när han gick till cykelförrådet för att hämta sin cykel var den borta.
Några irriterande suckar senare gick vi ner till mig så han kunde låna min cykel.
Gissa vad vi hittar på vägen? Jo, i cykelstället utanför mitt hus står hans cykel!
Det är alltså något smartskaft som har snott den ur hans förråd och låst fast den i ett cykelställ som är mindre än 100 meter bort...idioter.


Här kan ni se, i högra hörnet har ni Henkes cykelförråd och nere i vänstra hörnet står hans cykel.



Så nu sitter jag här i mitt rum och håller utkik utifall det kommer ut någon som tänker cykla iväg på hans cykel. Vi hann inte försöka få loss cykeln innan Henke måsta rusa till skolan, så han lånade min cykel. Men för att göra det svårt för tjuven låste vi fast cykeln med henkes lås i en sån där vajer, som ni ser hänger ner.
Så cykeln sitter fast i två sånna nu. En med tjuvens lås och en med Henkes lås. Kan nog bli underhållande att se hur tjuven hanterar situationen.

Jag har ju första parkett från mitt fönster. Så jag ska smyga här bakom persiennerna ;)


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!